עובדים בתחום האירועים והגעתם למצב של אובדן כושר עבודה? כך תפעלו

תחום האירועים הוא תחום מלא אנרגיה ועשייה. יש לתאם, להכין, להשוות מחירים, לפרסם, ללוות את הלקוחות, לעבוד לצד לו"ז מוקפד, לשמור על רמה גבוהה, להתעלות מעל המתחרים, ליישר קו מול הדרישות של הרשויות וכדומה. עם זאת, יש לדעת לעצור. יש לוודא כיצד לא קורסים כלכלית אם פתאום המרוץ ניעצר, וזאת כי תאונה כזו או אחרת מונעת מלהמשיך להגיע לעבודה. מחשבה שכזו מובילה רבים לעשות ביטוח אובדן כושר עבודה. עם זאת, לצד העובדה שלרבים מתחום האירועים יש ברקע ביטוח מתאים, ברגע האמת לא ברור כיצד נכון לפעול וכיצד ניתן להפיק מהסיטואציה הקשה את המרב, ופה אנו מבקשים לסייע.

יש ביטוח? זוהי רק נקודת ההתחלה!

ראשית חשוב לדעת שגם אם משלמים מדי חודש פוליסה עבור אובדן כושר עבודה, אל תצפו שברגע האמת הכול יתנהל באופן חלק. יש לצפות לכך שחברת הביטוח לא תמהר להעביר פיצויים, אלא תנסה להתנער מאחריות. מכאן שאם מגישים תביעה ונתקלים בהתנגדות, כדאי לפנות לעורך דין המתמחה באובדן כושר עבודה. עורך דין שמתמחה בתחום יידע כיצד להדוף טענות של חברת הביטוח, יעניק ביטחון לדרוש את שמגיע, ימליץ על התנהלות רצויה ישר עם הופעת הפגיעה, ובאופן כללי יסייע לוודא שמקבלים כל מה שמגיע במהירות האפשרית.

 

 

נתקלים בקשיים? פונים לעורך דין!

חשוב לדעת שגם אם חברת הביטוח טוענת שהמעביד לא עדכן כראוי לגבי שיעור השכר הנוכחי. גם אם חברת הביטוח טוענת שבעת החתימה המבוטח הסתיר מידע רפואי רלוונטי, וגם אם חברת הביטוח טוענת שהמקרה אינו עונה על ההגדרה של אובדן כושר עבודה, עדיין אין לומר נואש. כל שצריך לעשות זה להתייעץ עם עורך דין מומחה בתחום. אי לכך בין אם חברת הביטוח מנסה להסיר אחריות ובין אם חברת הביטוח מנסה להעביר סכום נמוך ממה שמגיע, יש להיעזר בעורך דין מקצועי.

שאלת העיסוק הסביר

לא פעם העברת הפיצוי מותנית בהגדרת "עיסוק סביר". הרעיון הוא שחברת הביטוח בוחנת האם המבוטח יכול לעבוד בעיסוק סביר בהתאם לניסיונו, הכשרתו והשכלתו. מדובר במונח שקשה להגדיר ועל כן אם מתעוררים קשיים בנושא, טוב לדעת שעורך דין שבקיא בתחום יסייע לייצג כראוי את האינטרסים שלכם. עוד ראוי לדעת בהקשר לכך, שניתן מראש לרכוש פוליסה יותר מתאימה, כזו שמוציאה את המושג "סביר" מחוץ למשוואה. כך למשל נמליץ לרכוש ביטוח שמותאם לעיסוק ספציפי. נמליץ לרכוש ביטוח שמזכה בתגמולי ביטוח גם אם מאבדים רק כ25% מכושר העבודה וכדומה. מכאן שפנייה אל עורך דין שמתמחה בתחום חשובה לא רק בעת צרה, אלא גם לקראת רכישת הפוליסה. שנבהיר? ובכן לצורך הדוגמה נחדד שאם חברת הביטוח מבקשת לייצר הגבלת תקרה בהתאם ל75% מהשכר הממוצע, ייתכן שעו"ד יצליח להטיב את התנאים.

לקראת ולאחר רכישת פוליסה

לאחר שהבנו עד כמה חשוב להיעזר בעורך דין כאשר מתמודדים מול הסירוב של חברת הביטוח לעמוד בהסכם, נעצור להסביר כיצד ראוי לנהוג לפני החתימה על הפוליסה הרצויה. ובכן רצוי להגדיר כראוי את העיסוק של המבוטח בהתאם להגדרה ספציפית, וזאת כדי להימנע מתחומים אפורים. רצוי לנצל הסכמי עבודה בנושא (מאפשרים להשיג תנאים יותר טובים), ולבסוף נציין שכדאי לבחון היטב מהו שיעור ההפרשה של המעסיק, בהתאם לגיל כמובן. מה עוד חשוב לדעת? ברגע האמת יש להגיש תביעה עם סך החומרים הרלוונטיים, אם כי ללא מסמכים מיותרים, ויש להיערך לשאלות שעשויות לצוץ מטעם חברות הביטוח. מכאן שאם נקלעים למצב קשה שלא מאפשר להמשיך לעבוד, טוב לדעת שכל עוד קיים ברקע ביטוח מתאים, וכל עוד מלווים בעו"ד שבקיא בתחום, אתם מכוסים. שנסכם? תפעלו בהקדם והגיעו מלווים במסמכים הנחוצים לצד ייצוג מקצועי.

נגישות